۱۰ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۴:۱۳
کد خبر: ۵۹۹۳۳۷
آیت الله سعیدی:

با مفسدان اقتصادی برخورد عبرت آموز شود| بیانیه گام دوم مرام نامه انقلاب است

با مفسدان اقتصادی برخورد عبرت آموز شود| بیانیه گام دوم مرام نامه انقلاب است
امام جمعه قم با بیان این که دولت باید برای گرانی های سرسام آور فکر عاجل کند، خواستار برخورد قاطع، پشیمان کننده و عبرت آموز با اخلالگران اقتصادی شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت الله سید محمد سعیدی امام جمعه قم امروز در خطبه های عبادی و سیاسی نماز جمعه قم که در مصلای قدس برگزار شد، با اشاره به ابلاغ بیانیه راهبردی گام دوم انقلاب اسلامی توسط رهبر انقلاب گفت: نباید درباره این بیانیه راهبردی به فعالیت های تبلیغاتی اکتفا کرد چرا که این بیانیه راهبردی مانیفست و مرام نامه انقلاب اسلامی است که باید به باور ملی، فرهنگ عمومی، سبک مدیریتی، روش اجرایی، طرح و برنامه و الگوی حرکت تبدیل شود.

وی افزود: هرگاه سخن از تصحیح گذشته به میان می آید به معنای تجدیدپذیری آرمان های انقلاب اسلامی و انفعال در برابر تهاجم غربی نیست بلکه به این معنا است که با انعطاف، حکمت، عقلانیت و بهره مندی از 40 سال تجربه انقلاب و با شجاعت برخی از برنامه ها، تصمیمات، اقدامات و روش ها را در مسیر تحقق آرمان های انقلابی تصحیح یا تکمیل کنیم.

تولیت حرم مطهر بانوی کرامت تأکید کرد: باید از ظرفیت بی نظیر ارزش های اسلامی، ولایت فقیه و رهبری، قانون اساسی، اندیشه ورزی فرهیختگان حوزه و دانشگاه و عزم واراده ملی و جوشش انقلابی جوانان ایرانی به نحو احسن بهره مند شویم.

وی ادامه داد: امام راحل فرموده بودند این که با مشورت برخی از دوستان به نهضت آزادی در دولت موقت میدان دادیم اشتباه بود، رهبر انقلاب در بحث کنترل فرمودند که باید اشتباه را اصلاح کنیم و جمعیت کشور رشد داشته باشد، منظور از تصحیح اشتباهات چنین مواردی بوده و الا آرمان ها، شعارها، اهداف و مسیر انقلاب اسلامی بعد از 40 سال همچنان تازه و با طراوت است.

آیت الله سعیدی تصریح کرد: ملت ایران همچنان با عزت،  برادری و وحدت از ارزش ها و کارهای نظام حمایت می کنند و از حرکت به سمت خودسازی، جامعه سازی، تمدن سازی و زمینه سازی برای منجی عالم بشریت هرگز کوتاه نخواهند آمد.

وی عنوان کرد: رهبر انقلاب در بیانیه گام دوم فرمودند معنویت و اخلاق جهت دهنده همه حرکت ها و فعالیت های فردی و اجتماعی جامعه است؛ با بودن معنویت و اخلاق زندگی برای انسان راحت می شود و با وجود کمبودهای مادی محیط را تبدیل به بهشت می کند اما نبود اخلاق و معنویت با وجود برخورداری از زندگی مادی آن را تبدیل به جهنم می کند.

امام جمعه قم خاطرنشان کرد: شکل دهی به جامعه اخلاقی نیاز امروز جامعه انقلابی کشور است و اخلاق باید زیربنای همه فعالیت ها و قوانین باشد چرا که حلال همه مشکلات است، انتظار می رود در محیط خانواده، مدرسه، دانشگاه، اداره، بازار و اقشار جامعه اخلاق مداری به عنوان یک ارزش انقلابی تبدیل به فرهنگ عمومی شود.

وی اضافه کرد: این که بیانیه گام دوم مورد استقبال مراجع عظام تقلید، اساتید حوزه و جامعه مدرسین و نهادهای حوزوی و دانشگاهی قرار گرفته نشان می دهد بر پایه این منشور انقلابی می توان با انسجام بخشی، آینده روشنی را برای انقلاب تصور کرد.

آیت الله سعیدی با اشاره به دیدار بشار اسد با رهبر معظم انقلاب و پیام های این دیدار گفت: 7 سال پیش در پی لشکرکشی اردوگاه استکبار به سوریه و استفاده ابرازی آمریکای جنایتکار از داعشی ها و تکفیری های مزدور، رهبری فرمودند سوریه نباید بشکند و نمی شکند و مشاهده کردیم که وعده رهبر معظم انقلاب محقق شد.

وی افزود: سفر رییس جمهور سوریه به ایران و دیدار با رهبر معظم انقلاب نشانه پیروزی محور مقاومت و یأس، ورشکستگی و ناامیدی نتانیاهو و ترامپ و دشمنان است. تعبیر رهبر انقلاب مبنی بر این که بشار اسد قهرمان جهان عرب است نشان می دهد کشورها و رؤسایی که به مقاومت وفادار هستند عزیز و سربلند می شوند اما افراد خود فروخته نظیر حسنی مبارک و قذافی با ذلت سرنگون می شوند و استکبار نمی تواند برای آن ها کاری کند.

امام جمعه قم اظهار داشت: قدر و ارزش این ملاقات را کسانی مانند سید حسن نصرالله می دانند که در پی این دیدار ارزشمند اشک شوق می ریزند و بر تأثیر این دیدار در معادلات منطقه واقف هستند.

وی در بخش پایانی سخنان خود با اشاره به مقاومت 40 ساله ملت ایران و وفاداری به انقلاب ادامه داد: ملت ولایتمدار و وفادار ایران 40 سال است که صابر و مقاوم به پای انقلاب در همه عرصه ها ایستاده اند.

آیت الله سعیدی با بیان این که مردم نشان دادند که طرفدار جناح یا جریان خاصی نیستند، ابراز داشت: مردم نسبت به خرید کالای ایرانی رغبت و غیرت خود را نشان دادند و به شعارهای راهبردی رهبر انقلاب پایبند هستند، دولتمردان مسأله معیشت مردم را جدی بگیرند و برای گرانی های سرسام آور فکر عاجل کنند گرچه از کارهایی که انجام دادند تشکر می کنیم.

وی عنوان کرد: دستگاه های نظارتی باید با افراد و سازمان های که در ایجاد مشکلات معیشتی برای مردم قصور و تقصیر دارند با قاطعیت برخورد کنند، اخلالگران اقتصادی دانسته یا ندانسته با آمریکای جنایتکار و صهیونیست ها هماهنگ و همدست هستند، باید همان شدتی که با استکبار جهانی برخورد می شود با مفسدان اقتصادی برخوردی پشیمان کننده و عبرت آموز صورت گیرد.

محمد قمین
ارسال نظرات